21 Eylül 2014 Pazar

Çikolata Soslu Havuçlu Kek

Malzemelerimiz

  • 3 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 200 ML sıvıyağ
  • 200 ML süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 orta boy havuç rendesi
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Ceviz
Üzeri için
  • Çikolata sos(hazır kutuda olanlardan)
  • Pudra şekeri
Hazırlanışı
Tüm malzemelerinizi 2 saat önceden dolaptan çıkarın.
Kek kalıbınızı margarin ile yağlayıp unlayın.
3 yumurta ve şekeri 5-6 dk mikserde yüksek devirde çırpın.
Süt ve yağı ekleyip 1 dk daha çırpın.
Havuç ve tarçınlı ekleyip karıştırın.
Un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma ekleyin.
Çırpıcı ile homojen bir hamur elde edene kadar karıştırın.
Kek kalıbına boşaltın.
Önceden ısıtılmış180 derecelik fırında ortalama 50-55 dk pişirin.
Ben kelepçeli kalıp kullandım
Kek fırından çıktıktan sonra çikolata sos ile istediğiniz şekli verebilirsiniz.
Ben çikolata sosu helezon şeklinde kekin üzerine gezdirdim ve kürdanla çizikler attım.
Örümcek ağı görüntüsü oluştu.
Afiyet olsun.
Sevgilerimle

2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ben de biraz önce çayın yaynında yedim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkur ederım afıyet olsun sevgılerımle

      Sil

 
PINARIN KAZANI Blogger Template by Ipietoon Blogger Template